Min skjerm er OFFLINE - hva gjør jeg? 😨
ℹ️ Det kan være flere årsaker til at en skjerm har gått "offline", det kan skyldes strømbrudd, endringer i lokalt nettverk, brannmur el.l.
Oftest løses problemet med en enkel omstart av den fysiske skjermen og eventuelt tilkoblet avspiller (PC, Ugoos, Chrome-enhet el.l.) om du bruker dette.
🔌 Prøv å skru enheten av og på, eller trekk ut kontakten og sett den inn igjen.
Fungerer ikke en omstart av den fysiske skjermen og evt. tilkoblet enhet kan en gå videre og sjekke følgende:
- Sjekk at den fysiske skjermen er på.
- Sjekk om skjermen er tilkoblet internett. Besøk gjerne en annen åpen nettside for å verifisere.
- Sjekk om det er gjort endringer i det lokale nettverket (brannmur e.l.). Må du åpne opp for tilgang i oppsett på brannmur finner du info her.
- Sjekk at skjermen er satt opp med riktig URL (adresse) fra infoskjermen.no. Mer info her.
- Sjekk hvis den fysiske skjermen har behov for oppdatering av f.eks. firmware. Her finner du guide for oppdatering av firmware på nyere Samsung SSSP og LG (webOS).
- Bruker du Infoskjermen Player for Windows kan du prøve å trykke "CTRL + R" på tastatur for en refresh av innhold. Viser du i nettleser på Windows kan du prøve å trykke F5 for å oppdatere nettleseren.
🖥️✨ Veiledning til å starte skjermvisning med Infoskjermen Player finner du her.
Fortsatt ikke online? Ta kontakt med oss på support@infoskjermen.no så vil vi forsøke å hjelpe!